Elring wspólnie z Inter Cars szkolą młodych mechaników
Razem budujemy silny aftermarket
2023-06-01
Biznesowe spotkania
Grupa Nowy Sącz rokrocznie spotyka się z klientami na evencie podsumowującym miniony rok, a także określającym plany na kolejne miesiące. Wydarzenia te mają charakter integracyjny, służą wymianie doświadczeń, ale przede wszystkim budują relacje pomiędzy klientami, sprzedawcami i przedstawicielami handlowymi odpowiedzialnymi za dany region.
- Takie spotkania są kluczowe dla budowania pozytywnych relacji – mówi Katarzyna Wilk, sprzedawca rynku osobowego z filii Inter Cars w Nowym Sączu – Dla nas często jest to jedyna okazja, żeby zobaczyć się z klientem, którego obsługujemy telefonicznie, z którymi rozmawiamy kilka razy w tygodniu, ale… nigdy nie mieliśmy okazji się spotkać. To buduje relacje, opierające się oczywiście przede wszystkim na podejściu biznesowym, w których jednak to człowiek wciąż jest najważniejszy. Wtóruje jej Michał Więcek, sprzedawca rynku ciężarowego z filii Inter Cars w Limanowej: - Dzięki takim spotkaniom nie tylko poznajemy klientów, ale też zdobywamy ich zaufanie, poznajemy się wzajemnie, dzięki czemu nie jesteśmy dla nich jedynie anonimową osobą po drugiej stronie telefonu, ale partnerem w biznesie, z którym można skonsultować pewne decyzje zakupowe, poradzić się i dokonać najlepszego wyboru części.
Bliżej Inter Cars
W tegorocznym spotkaniu w Żmiącej wzięło udział 100 klientów Grupy Inter Cars Nowy Sącz oraz ich osoby towarzyszące. Wydarzenie rozpoczęło się od mini targów z udziałem kilkunastu dostawców, m.in. firm Castrol, Meyle, Michelin i Schaeffler. Dodatkowo klienci w ciągu dwóch godzin mieli okazję zapoznać się z wybranymi projektami Grupy Kapitałowej Inter Cars, m.in. z programem Battery Point czy konceptem sieciowym Q Service Castrol. Eksperci wyjaśniali jakie korzyści płyną dla serwisów z dołączenia do tych projektów oraz jakie warunki należy spełnić, aby móc w nich uczestniczyć.
- Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy i to niezmiennie od ponad 30 lat! Pomagamy warsztatom samochodowym na każdym kroku, nie tylko sprzedając części, ale oferując też szereg innych rozwiązań ułatwiających prowadzenie biznesu i wpływających na jego stały rozwój – mówi Marek Foltynowicz, Dyrektor ds. Wsparcia Sprzedaży w rynku samochodów osobowych – Poza Battery Point i Q-Service Castrol oferujemy m.in. obecność w wyszukiwarce warsztatów Motointegrator.com, wspieramy w odpowiedzialnym gospodarowaniu odpadów poprzez Bio Service, a także dostarczamy najbardziej innowacyjnej narzędzia choćby Inter Cars e-Catalog czy program do zarządzania pracą serwisu, e-Sowa.
Rozwój narzędzi elektronicznych ułatwiających zamawianie części jest bardzo intensywny, Inter Cars e-Catalog rozwija się coraz prężniej, dostarczając spektrum nowych rozwiązań i możliwości, wciąż jednak ważna pozostaje funkcja Przedstawiciela Handlowego, który jest swoistym łącznikiem pomiędzy filią a klientem. – W pracy Przedstawiciela Handlowego sprzedaż ma oczywiście kluczowe znaczenie, warto pamiętać jednak, że klienci potrzebują przede wszystkim nie handlowca, ale opiekuna, który doradzi, pomoże i podpowie jak najlepiej poradzić sobie z danym wyzwaniem – mówi Bogdan Waligóra, Przedstawiciel Handlowy w filii Nowy Sącz. W podobnym tonie wypowiada się Tomasz Dziedzic, Przedstawiciel Handlowy w filii Limanowa: - Dobry handlowiec powinien umieć słuchać i wyciągać wnioski, musi wiedzieć, jak dopasować się do klienta, bo każdy z nich jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. W każdym kliencie drzemie potencjał, trzeba tylko umieć go dostrzec. Taka impreza, jak ta, w której uczestniczymy, ma kluczowe znaczenie w budowaniu relacji, bo podczas pracy jednych mechaników czy właścicieli warsztatów poznaje się lepiej, innych słabiej, a z jeszcze innymi utrzymuje wręcz przyjacielskie relacje. Z każdym z nich tutaj możemy zacieśnić więzy.
Od lat najlepsi
Udział w spotkaniu filialnym doceniają również sami klienci, jeden z nich, Tomasz Wajda z Q Service Castrol w Limanowej, mówi: - Cieszę się, że tu jestem, bo to doskonałe podsumowanie mojej 15-letniej współpracy z Inter Cars. Przez ten czas wypracowaliśmy sobie takie standardy, że teraz praktycznie nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez codziennego wsparcia Inter Cars. Warsztat w Limanowej współpracuje z dystrybutorem od 15 lat, a od trzech jest zrzeszony w koncepcie sieciowym Q Service Castrol. Wykonuje praktycznie pełną obsługę serwisową – mechanikę, diagnostykę, przeglądy i kontrole oraz usługi wulkanizacyjne. – Filia Inter Cars zlokalizowana jest kilometr od mojego serwisu, ja lub moi pracownicy jesteśmy w niej przynajmniej kilka razy dziennie. Cenię sobie tę współpracę przede wszystkim ze względu na dostępność, szeroki asortyment i szybkość dostawy. Dzięki temu większość usterek, z którymi przyjeżdżają do nas klienci, jesteśmy w stanie naprawić w ciągu 2-3 godzin. Inter Cars doceniam również za możliwość udziału w szkoleniach, dzięki którym mogę doszkalać swoich pracowników. Bardzo podoba mi się nowa koncepcja, w której trenerzy przyjeżdżają bezpośrednio do mojego serwisu i szkolą wszystkich mechaników bezpośrednio u mnie w warsztacie.
Tomasz Wajda za długoletnią współpracę został wyróżniony przez przedstawicieli Grupy Nowy Sącz właśnie podczas spotkania w Żmiącej. Podobne nagrody, zarówno od pracowników Inter Cars, jak i licznie towarzyszących w wydarzeniu dostawców, otrzymało kilkadziesiąt innych serwisów z regionu. – Cieszymy się, że możemy docenić naszych zaufanych, wieloletnich partnerów – oznajmił Aleksander Borek, Dyrektor Handlowy w Grupie Nowy Sącz – To dla nas zaszczyt i wielka nobilitacja, że przez wiele lat nie tylko jesteśmy liderami na lokalnym rynku, ale stale rozszerzamy zakres działań i rozwijamy się na wielu płaszczyznach. Największą nagrodą za trud włożonej w to pracy jest szacunek, jakim obdarzają nas klienci. Rozwijamy się dla nich, ale przede wszystkim z nimi, co jest dla nas największą wartością.
A Grupa Inter Cars w Nowym Sączu rozwija się już od blisko dwóch dekad, jej zręby powstały w 2005 roku. Jak wspomina Waldemar Śniegoń, Kierownik Grupy Filialnej w Nowym Sączu: - Na początku pracowało u nas tylko piętnaście osób, a sprzedawca, kiedy już dokonał formalnej transakcji, wsiadał w samochód i rozwoził towar do klientów. Takich kursów robiło się po dwa-trzy dziennie. Dziś trzy razy dziennie obsługujemy 11 tras, pracuje u nas 55 osób, w tym dedykowani przedstawiciele handlowi i sprzedawcy do rynków osobowego i ciężarowego. Jak widać, w ciągu tych blisko dwóch dekad zmieniło się bardzo dużo. Jedno pozostaje tylko niezmienne – szacunek, jakim się darzymy, który przedkłada się jednocześnie na stabilność zatrudnienia, bo rotacyjność mamy na naprawdę niewielkim poziomie.
- Szacunek zawsze był, jest i będzie fundamentem funkcjonowania naszej firmy. Szacunek do pracowników, klientów, ale i wszystkich naszych kontrahentów – oznajmia Dariusz Krupa, Dyrektor Grupy Filii Nowy Sącz – O tym, że nie są to tylko puste słowa, najlepiej świadczy dzisiejsze spotkanie, na którym gościmy ponad 100 klientów i kilku czołowych dostawców z rynku aftermarketowego. Wszyscy bardzo chętnie przyjęli nasze zaproszenie, bawią się świetnie, co – miejmy nadzieję – przełoży się na jeszcze głębsze relacje między nami.
Atrakcje na 100%
Klienci obecni na spotkaniu w Żmiącej bawili się bardzo długo, bo oprócz części oficjalnej czekało na nich szereg dodatkowych atrakcji, m.in. Fotobudka 360°, zabawa w rytm muzyki DJ’a oraz pokazy Kina VR 360 Inter Cars. – Ważne, że są tu obecni przedstawiciele każdej profesji, nie tylko mechanicy, ale elektrycy samochodowi, blacharze czy wulkanizatorzy. Na każdej takiej imprezie wymieniają się oni wiedzą, służą sobie pomocą i nawiązują nowe relacje, które zaowocują w przyszłości. To zawsze zbliża do siebie ludzi – dostrzega Bogdan Waligóra.
- Cieszę się, że tu jestem, bo to na pewno pomoże mi w codziennej pracy – mówi na koniec Katarzyna Wilk – I cieszę się, że jestem częścią Inter Cars. Wydaje mi się, że znalazłam tu swoje zawodowe miejsce, zgodne z moimi zainteresowaniami i pasją, w którym mogę pracować w zgranym zespole z ludźmi, którzy bez względu na zajmowaną pozycję potrafią zrozumieć i docenić swoich pracowników.